رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس:
حجره داران میدان میوه و تره بار باید پسماندهای تولیدی خود را مدیریت کنند.
سازمان مدیریت پسماند با همکاری سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری بندرعباس نسبت به آموزش حجره داران و کارگران میدان میوه و تره بار در راستای رعایت پاکیزگی هر حجره و محیط اطراف، اقدام کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس، حمید جمالی رئیس سازمان با اعلام این خبر گفت: پیرو بازدید افشین مظهری معاون شهردار بندرعباس از عدم رعایت نظافت برخی حجره داران مستقر در محل اصلی پخش میوه و تره بار بندرعباس، با هماهنگیها و دستورات لازم کارشناسان روابط عمومی و آموزش به همراه ۱۵ نفر آموزشگر با حضور در محل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری و ضمن بازدید میدانی از تمامی حجره ها، آموزش و تذکرات لازم در حوزه مدیریت پسماند را به حجره داران و کارگران شاغل در آن مکان ارائه دادند.
وی افزود: محوریت آموزش ها در خصوص اینکه هر حجره موظف هستند برای خود سطل زباله تهیه کنند، پسماندها را در سطل زباله ریخته و به مشتریان نیز تذکر دهند که نظافت حجره و محوطه را رعایت کنند، هر حجره دار در صورت رها کردن زباله در کانال و محوطه نسبت به پاکسازی اقدام کند، از رها کردن پسماند میوه ها در محیط خودداری کنند، پس از تعطیلی کار سطل زباله را در ورودی حجره قرار داده تا خودروی حمل زباله شهرداری سطل ها را تخلیه کند.
جمالی ادامه داد: در بازدید های بعدی در صورتی که به آموزش ها عمل نکرده باشند اخطار کتبی دریافت خواهند کرد که مشمول جریمه می باشد.
این مقام مسئول بیان داشت: با وجود اینکه پاکبان ها این محل را رفت و روب می کنند اما به دلیل حجم زیاد پسماندهای رها شده در تمام این محوطه در امر خدمات رسانی با مشکل مواجه هستند.
حمید جمالی مطرح کرد: طی روزهای آینده با همکاری سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری بندرعباس، بنرهای آموزشی مخصوص حجره داران میدان میوه و تره بار جهت تاکید بیشتر به رعایت نکات یاد شده، نصب خواهد شد.